понедельник, 5 декабря 2016 г.

Творчий звіт вчителя початкових класів Марчук Ольги Василівни






Творчий звіт вчителя початкових класів 
Марчук Ольги Василівни



















Я, Марчук Ольга Василівна, 1983 року народження. Стаж педагогічної роботи в школі становить 10 років.
В 2005 році закінчила Кам'янець – Подільський державний університет за спеціальністю вчитель історії і правознавства.
Після закінчення університету була призначена на посаду педагога – організатора в Острівчанську ЗОШ І – ІІ ступеня. На цій посаді я пропрацювала три роки і пішла у декретну відпустку. Виховую сина Дмитра 2008 року народження та доньку Дарину 2010 року народження
В 2013 році була переведена з посади педагога – організатора  на посаду вчителя початкових класів в Острівчанську  ЗОШ ІII ступеня. Категорія спеціаліст. Курсову перепідготовку не пройшла тому, що з 2013 року навчаюсь у Кам'янець – Подільський національному університеті імені Івана Огієнка на Педагогічному факультеті – заочно.
Основне призначення вчителя зумовлене сучасним завданням, яке ставить перед собою суспільство, сприяти максимальному розвитку кожної дитини, збереження її неповторності, розкриттю  її потенційних талантів і створенню умов для духовного, розумового та фізичного вдосконалення
Початкова освіта забезпечує загальний розвиток дитини, вміння впевнено читати, писати; знання основ арифметики, первині навички користування книжкою та іншими джерелами інформації; формування загальних уявлень про навколишній світ, засвоєння норм загальнолюдської моралі  та особистого спілкування, основ гігієни; вироблення  перших трудових навичок.
В даний час навчаю учнів 4 класу. В класі 5 учнів : із них 2 хлопчики та 3 дівчинки. Із 5 учнів 1 учениця навчається на високий рівень, 2 на достатній рівень, 1 – середній рівень, 1 – низький .
Я, як вчитель початкових класів, намагаюсь забезпечити загальний розвиток дитини, розвиваю вміння впевнено читати, писати, знання основ арифметики, первинні навички користуватися книжкою та іншими джерелами інформації, формування загальних уявлень про навколишній світ. Засвоєння норм загальнолюдської моралі та особистісного спілкування, основ гігієни, вироблення перших трудових навичок.
Головним завданням у моїй роботі є те, щоб навчити і давати школярам глибокі і міцні знання з усіх предметів. Виховую інтерес до навчання , прагну, щоб усі уроки були цікавими, змістовними. В своїй роботі використовую сучасні інноваційні технології, перетворюючи традиційний урок в інтерактивний. Уроки – подорожі, уроки – змагання, уроки – вікторини дуже люблять діти. Ці та інші види роботи дають змогу формувати творчу активність учнів, розвивати самостійність та мислення школярів.
Будучи класним керівником, намагаюсь створити сприятливе мікро середовище і мораль – психологічний клімат для кожного учня в класі. Вивчаю особистість кожного учня, його нахили, інтереси, організовую дозвілля учнів, проводжу разом з дітьми різні виховні заходи.
Завжди приймаю участь в роботі  Творчої групи та Методичного обєднання вчителів початкових класів. Проводила відкриті уроки з літературного читання : Чеська народна казка«Собаки, коти та миші» (2 клас), Квіти – землі окраса(2 клас),За добро добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка»(3 клас),Іван Франко «Лисичка і журавель»(3 клас), Як давно в Україні з’явився жовто – блакитний прапор(4 клас),також уроки  з української мови : Велика буква в кличках тварин(2 клас),Урок розвитку зв’язного мовлення. Подорож у Карпати (2 клас), Члени речення. Головні та другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні.(3 клас), Змінювання дієслів за часами.(3 клас), Будова слова. Спільнокореневі слова. Форма слова. (4 клас), Дієслова – синоніми, дієслова – антоніми. Багатозначні дієслова. Пряме й переносне значення дієслів. (4 клас), урок з природознавства – Чим Антарктида відрізняється від інших материків(4 клас).
Особливу увагу звертаю на розвиток особистості. Головне – це  фізичне і духовне здоров'я дитини, емоційний, моральний, інтелектуальний фундамент закладений протягом перших років навчання дитини в школі.
Коли я знайомлюсь з майбутніми учнями звертаю увагу не лише на підготовленість до школи, а насамперед виявляю рівень їхнього психічного розвитку, вважаючи його основним для навчання дитини в школі. Намагаюсь визначити , хто переді мною , як допомогти першокласникові, в чому його прогалини, чи володіє належним для його років умінням. Використовую у своїй практиці різноманітні анкети для дітей і батьків.
Проводжу різні за формою і змістом уроки. На кожному уроці діти вчаться мислити, робити власні висновки, логічно висловлюватися, збагачують свій словниковий запас, уяву, тренують пам'ять, вчаться фантазувати.. Уже з перших днів навчання переконую дітей , що вони досягли такого віку , коли без уміння читати обійтись практично не можливо. Ці вміння допомагають,  орієнтуватись в телепередачах для дітей, розглядати і читати дитячі журнали, книжки. Прагну і проводжу такі уроки читання, та письма, на яких панує оптимістична атмосфера , яка виключає психічну і фізичну перевтому дитини , прагнення або приниження її особистості. Особливо це стосується дітей, які дещо відстають від своїх ровесників у навчанні.
Працюю над проблемою «Інноваційні технології в навчанні(читання в молодших класах)». В своїй роботі впроваджую передовий педагогічний досвід Рак Любові Іванівни
Навчити дітей читати – одне з найважливіших завдань школи. В.О.Сухомлинський писав: «Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе». Читання – це одне з основних джерел знань. Навчати читання треба так, щоб викликати в дитини природну зацікавленість і таку ж потребу у читанні, як  потребу в їжі, одязі, спілкуванні
У початкових класах головною метою є закладання фундаменту для повноцінного оволодіння текстовою інформацією, виховання читача, який розуміє позиції дійових осіб і автора, може висловлювати особисті судження про зміст твору та, також, сприяти формуванню національної свідомості, його духовності.
На своїх уроках поєдную різні методи, залежно від мети. Але провідними є робота з підручником, розповідь учителя, бесіди, самостійне читання тексту.
Стараюсь у цьому плані використовувати всі можливі резерви для формування в дітей на належному рівні способів та видів читання. Зокрема на уроках читання проводжу вправи з напівголосного читання, читання вголос та мовчки, вправи на інтонування речень, розширення читацького поля, в чому дуже добре допомагають таблиці як, променеві складові; допомагають ігри «Дощик», «Блискавка», «Читання парами», «Впізнай літеру», «Встав голосні».
Велику увагу приділяю позакласному читанню, які проводжу один раз на два тижні. Такі уроки допомагають формувати міцні навички читання, вміння працювати з незнайомим текстом, розширює читацький кругозір
Для того , щоб уроки були цікавими проводжу подорожі в казкові міста , країни, до лісу. Іноді вони можуть бути епізодичними на кілька хвилин заняття, а часом розраховані на весь урок . Використовую касу букв, силуетні малюнки, казкові персонажі, таблиці.
Будуючи урок , вибираю форму викладу матеріалу доступну і цікаву дітям. Своє завдання на уроці вбачаю не тільки в тому, щоб виконати якомога більше вправ,  а й уважно вислухати дитину – її розповідь про враження, спостереження, сумніви, відповісти на запитання.
Можливість і необхідність зв'язку уроків української мови та читання зумовлюється, в першу чергу, спільними завданнями з розвитку: збагачення словникового запасу, оволодіння умінням правильно і точно вживати слова.
Використання між предметних зв'язків в колі сприяє більш послідовному сприйманню учнів нового матеріалу на уроці і в кінцевому результаті більш повному його засвоєнню. Використання між предметних зв'язків на уроках
Експериментальні та інші уроки показують, що систематичне використання між предметних зв'язків виробляє в учнів вміння критично осмислювати вивчене; знання стають глибшими та ширшими. Розумовий розвиток учнів значно зростає, якщо навчальні предмети вивчаються у взаємозв'язку.
Уроки читання нерозривно зв’язані з уроками рідної мови. Одним з найголовніших завдань уроків рідної мови в початкових класах є формування у молодших школярів красивого, чіткого, каліграфічного і орфографічно правильного письма. Ці вміння починають активно формуватися в учнів в період навчання грамоти.
Рідна мова є одним із найважливіших предметів у системі навчально - виховного процесу. Приділяючи велику увагу грамотності учнів В. О Сухомлинський вказував на позитивну роль гри у підвищенні якості знань з мови. Гра знімає нервове перевантаження, залучає пасивних учнів до систематичної розумової праці.
Щоб уроки проходили і з найбільшою віддачею, у класі зібрано багато матеріалів, це: набори букв, складів, комплекти предметних малюнків, які постійно поповнюються, індивідуальний роздатковий матеріал, «Склади опис», «Склади розповідь», «Побудуй діалог», таблиці. Звукові моделі слів, моделі речень, поділ слів на склади, перфокарти «Частини мови – розбір», «Звуки», «Частини слова». Щоб цікавими були уроки, заготовлено папки, де зібрано цікаві вірші, загадки, прислів'я, скоромовки, ребуси та кросворди. Велику увагу на уроці рідної мови приділяю формуванню графічних навичок письма. На кожному уроці проводжу каліграфічну хвилинку. Належну увагу приділяю розвитку усного та писемного зв’язного мовлення.
Складаємо речення та розповіді за малюнком, пишемо твори – описи, детальні перекази, виконуємо творчу роботу над реченням та текстом. Такі види роботи навчають учнів логічно і зв’язно викладати свої думки, сприяють збагаченню лексичного запасу, закріпленню граматичних знань
Предмет «Я у світі» дає інформацію про предмети та явища у багатогранності їх зв'язків , що сприяє цілісному уявленню про навколишній світ, підготовці до виконання пізнавальних практичних завдань у різноманітних навчальних і життєвих ситуаціях.
Так. опрацьовуючи тему « Твоя сім'я » школярі уточнюють і розширюють уявлення про склад сім'ї, вивчають своє родове дерево, ознайомлюються з домашніми обов'язками. Дуже часто проводжу на уроці   « Я у світі» дидактичні ігри . « Де гра , там і розум » говорить народне прислів'я. Поряд з цим велике місце займають уроки на яких діти займаються з історією рідного краю, з традиціями українського народу, з народною та національною символікою.
Уроки «Природознавство »  є дуже цікавими для дітей а особливо уроки – екскурсії на яких вони знайомляться з тваринним та рослинним світом рідного краю, з основними правилами поведінки в природі, бережно відноситись до рослинного і тваринного світу
При вивченні курсу «Основи здоров’я» вчу дітей дотримуватись правил здорового способу життя, свідомо ставитися до свого здоров’я, даю поради що до його зміцнення і збереження. Формую поняття складових фізичного, соціального, психічного і духовного здоров’я. На уроках учні вчаться поводитися в екстремальних  ситуаціях,  дотримуватись
правил безпеки життєдіяльності. При цьому використовую творчі і практичні завдання, прислів’я і приказки, вислови про здоров’я, ігри, додаткову інформацію стосовно розвитку організму людини.
Уроки трудового навчання та образотворчого мистецтва мають розвивати особистість учня, спонукають учнів до самореалізації творчих здібностей. Це досягається художнім словом, кольором та лінією малюнка. Діти особливо полюбляють такі уроки і з великим задоволенням працюють: малюють, вишивають, фантазують. Уроки проводяться за всіма правилами безпеки. Намагаюсь прищеплювати основи трудової культури, виховувати свідоме бережливе ставлення до інструментів, обладнання.
Між вчителем та учнями повинна бути атмосфера поваги та взаєморозуміння, довіри та співчуття. В роботі з молодшими школярами важливо правильно вибрати методи навчання. І основним методом в першому класі і одним з основних в 2 – 4  класах є гра та цікавий матеріал. Ні один урок не повинен проходити без застосування цього методу.
На уроках фізкультури здійснюю  такі завдання:
1.Бережу й зміцнюю здоров’я учнів.
2. Знайомлю  учнів з теоретико – методичними знаннями.
3. Сприяю  розвитку рухових якостей.
4. Удосконаюю  навички  виконання легкоатлетичних та гімнастичних
вправ.
5. Сприяю проведенню корисного дозвілля та активного відпочинку завдяки спортивним та рухливим іграм.
Працюю над удосконаленням нових методів та форм проведення уроків, цікавлюся новинками літератури.
Як класний керівник приділяю багато уваги формуванню та розвитку колективу.  Учні класу активні в суспільному житті класу та школи, систематично приймають участь у міських виступах художньої самодіяльності, агітбригадах, конкурсах.
         Дуже полюбляють учні подорожі та екскурсії, після яких залишаються незабутні враження.
Тісно з навчанням пов'язане і виховання підростаючого покоління. У виховній роботі всі сили спрямовую на згуртування дитячого колективу. Працюю над виробленням в учнів поняття свідомої дисципліни, вихованні чуйності, уваги, доброти, милосердя, нетерпиме ставлення до несумлінності і недбайливості, формування любові до рідного краю, мови, Батьківщини. Формування в учнів культурної поведінки в громадських місцях, вивчення історичного минулого рідного села, району, України.
З цією метою проводяться бесіди, виховні години, диспути, ранки; обговорення прочитаної літератури.
Провела з учнями цілий рід виховних заходів: «Ой хто, хто Миколая любить», «Матусенько рідна – всі квіти тобі», «Свято урожаю», «Свято книги», «День святого Валентина», «Україна наш спільний дім», «Українська кухня», «Моя Батьківщина – Україна», «Прощавай початкова школо» , «Хліб – у всьому голова», «Свято мами, бабусі», « День захисника Вітчизни», «Слова збираються на віче», «Свято казки», «З бабусиної скрині», «У моєму серці Україна», «Свято жовтої дині»та інші. Також учні класу завжди беруть активну участь в шкільних святах та конкурсах.
Успішне навчання учнів початкових класів залежить не тільки від учителя, а й від уваги батьків до своїх дітей. Для кращої співпраці вивчаю індивідуальні особливості своїх учнів, умови життя кожної дитини в сім'ї. Приймаючи перший клас, знайомлюся не тільки з учнями, а й з їхніми батьками. Консультую батьків щодо єдиних вимог до вироблення в учнів грамотного письма, читання, розв'язування задач. Часто працюю з батьками індивідуально. Це допомагає глибше вивчити систему виховання дітей в окремих сім'ях.
Систематично проводяться батьківські збори та батьківський лекторій. Підтримую тісний зв'язок з батьками і через учнівські щоденники.
Практика показує, що в сім'ях де батьки уважно ставляться до навчання дитини – та дитина і навчається старанно і гарно.
Щоб досягти успіху, потрібно подбати про такі умови навчально – виховної взаємодії:
-         гуманність навчально – виховної взаємодії;
-         цілісність і системність навчально – виховного процесу;
-         особистісну спрямованість навчання і виховання;
-         наступність з основною школою;
-         взаємоузгодженність вимоги школи і батьків до виховання і розвитку дитини.
Для реалізації цих умов необхідно, щоб зміст, методи навчання і виховання, ритм уроку, режим дня і тижня, етика спілкування, робота з батьками – все працювало на дитячі потреби і вікові можливості, сприяло розвитку дитячих . здібностей, не шкодило фізичному і психічному здоров'ю. В подальшій своїй роботі слід особливу увагу звернути на:
-   підвищення якості знань учнів;
-   поповнення роздаткового матеріалу;
-   особливу увагу приділяти багатодітним і малозабезпеченим;
-   використовувати у своїй роботі передові сучасні технології.

Робота, нас вчителів, важка, але цікава. І для кожного вчителя попутними повинні стати слова відомого педагога Ш. А. Амонашвілі: «Бажаю і вам терпіння та оптимізму в навчанні кожного учня, який робить кроки по безкінечній дорозі пізнання. Міцно і обережно тримай, вчитель, за руку свого учня, щоб він не ослаб, не відстав у дорозі».

Комментариев нет:

Отправить комментарий