понедельник, 5 декабря 2016 г.

Автобіографія

Я, Марчук Ольга Василівна, 1983 року народження. Стаж педагогічної роботи в школі становить 10 років.
В 2005 році закінчила Кам'янець - Подільський державний університет за спеціальністю вчитель історії і правознавства.
Після закінчення університету була призначена на посаду педагога – організатора Острівчанської ЗОШ І – ІІ ступеня. На цій посаді я пропрацювала три роки і пішла у декретну відпустку. Виховую сина Дмитра 2008 року народження та доньку Дарину 2010 року народження
В 2013 році була переведена з посади педагога – організатора в на посаду вчителя початкових класів в Острівчанській ЗОШ І- II ступенів. Безперервний стаж роботи 3 роки. Категорія спеціаліст. Курсову перепідготовку не пройшла тому що з 2013 року навчаюсь у Кам'янець – Подільський національному університеті імені Івана Огієнка на Педагогічному факультеті – заочно.
Працюю над проблемою «Інноваційні технології в навчанні(читання в молодших класах)». В своїй роботі впроваджую передовий педагогічний досвід Рак Любові Іванівни
В даний час навчаю учнів 4 класу. В класі 5 учнів : із них 2 хлопчики та 3 дівчинки. Із 5 учнів 1 учениця навчається на високий рівень, 2 на достатній рівень, 1 – середній рівень, 1 – низький .
Головним завданням у моїй роботі є те, щоб навчити і давати школярам глибокі і міцні знання з усіх предметів. Виховую інтерес до навчання , прагну, щоб усі уроки були цікавими, змістовними. В своїй роботі використовую сучасні інноваційні технології, перетворюючи традиційний урок в інтерактивний. Уроки - подорожі, уроки - змагання, уроки - вікторини дуже люблять діти. Ці та інші види роботи дають змогу формувати творчу активність учнів, розвивати самостійність та мислення школярів. Будучи класним керівником, намагаюсь створити сприятливе мікро середовище і мораль - психологічний клімат для кожного учня в класі. Вивчаю особистість кожного учня, його нахили, інтереси, організовую дозвілля учнів, проводжу разом з дітьми різні виховні заходи.
Я, як вчитель початкових класів, намагаюсь забезпечити загальний розвиток дитини, розвиваю вміння впевнено читати, писати, знання основ арифметики, первинні навички користуватися книжкою та іншими джерелами інформації, формування загальних уявлень про навколишній світ. Засвоєння норм загальнолюдської моралі та особистісного спілкування, основ гігієни, вироблення перших трудових навичок.
Завжди приймаю участь в роботі методичного обєднання вчителів початкових класів.
Особливу увагу звертаю на розвиток особистості. Головне - це фізичне і духовне здоров'я дитини, емоційний, моральний, інтелектуальний фундамент закладений протягом перших років навчання дитини в школі.
Коли я знайомлюсь з майбутніми учнями звертаю увагу не лише на підготовленість до школи, а насамперед виявляю рівень їхнього психічного розвитку, вважаючи його основним для навчання дитини в школі. Намагаюсь визначити , хто переді мною , як допомогти першокласникові, в чому його прогалини, чи володіє належним для його років умінням. Використовую у своїй практиці різноманітні анкети для дітей і батьків.
Проводжу різні за формою і змістом уроки. На кожному уроці діти вчаться мислити, робити власні висновки, логічно висловлюватися, збагачують свій словниковий запас, уяву, тренують пам'ять, вчаться фантазувати. Тому, навчаючись у середніх класах, вони всі мають добру техніку читання, активні, ініціативні, впевнені в своїх знаннях. За пів року навчання в класах не має учнів, які б не навчилися читати. Багато дітей читає вільно текст, а тільки двоє, що складами. Уже з перших днів навчання переконую дітей , що вони досягли такого віку , коли без уміння читати обійтись практично не можливо. Ці вміння допомагають, наприклад, знайти потрібні магазини « Хліб», «Молоко», «Дитячий світ», орієнтуватись в телепередачах для дітей, розглядати і читати дитячі журнали, книжки. Прагну і проводжу такі уроки читання, та письма, на яких панує оптимістична атмосфера , яка виключає психічну і фізичну перевтому дитини , прагнення або приниження її особистості. Особливо це стосується дітей, які дещо відстають від своїх ровесників у навчанні.
Для того , щоб уроки були цікавими проводжу подорожі в казкові міста , країни, до лісу. Іноді вони можуть бути епізодичними на кілька хвилин заняття, а часом розраховані на весь урок . Використовую касу букв , силуетні малюнки, казкові персонажі, таблиці.
Будуючи урок , вибираю форму викладу матеріалу доступну і цікаву дітям.
Рідна мова є одним із найважливіших предметів у системі навчально - виховного процесу. Приділяючи велику увагу грамотності учнів В. О Сухомлинський вказував на позитивну роль гри у підвищенні якості знань з мови. Гра знімає нервове перевантаження, залучає пасивних учнів до систематичної розумової праці.
Щоб уроки проходили і з найбільшою віддачею, у класі зібрано багато матеріалів, це: набори букв, складів, комплекти предметних малюнків, які постійно поповнюються, індивідуальний роздатковий матеріал, «Склади опис», «Склади розповідь», «Побудуй діалог», таблиці. Звукові моделі слів, моделі речень, поділ слів на склади, перфокарти «Частини мови - розбір», «Звуки», «Частини слова». Щоб цікавими були уроки, заготовлено папки, де зібрано цікаві вірші, загадки, прислів'я, скоромовки, ребуси та кросворди. Велику увагу на уроці рідної мови приділяю формуванню графічних навичок письма. На кожному уроці проводжу каліграфічну хвилинку.
Невіддільною частиною вивчення мови йде читання. У початкових класах головною метою є закладання фундаменту для повноцінного оволодіння текстовою інформацією, виховання читача, який розуміє позиції дійових осіб і автора, може висловлювати особисті судження про зміст твору та, також, сприяти формуванню національної свідомості, його духовності.
На своїх уроках поєдную різні методи, залежно від мети. Але провідними є робота з підручником, розповідь учителя, бесіди, самостійне читання тексту.
Стараюсь у цьому плані використовувати всі можливі резерви для формування в дітей на належному рівні способів та видів читання. Зокрема на уроках читання проводжу вправи з напівголосного читання, читання вголос та мовчки, вправи на інтонування речень, розширення читацького поля, в чому дуже добре допомагають таблиці як, променеві складові; допомагають ігри «Дощик», «Блискавка», «Читання парами», «Впізнай літеру», «Встав голосні».
Велику увагу приділяю позакласному читанню, які проводжу один раз на два тижні. Такі уроки допомагають формувати міцні навички читання, вміння працювати з незнайомим текстом, розширює читацький кругозір
Предмет «Я у світі» дає інформацію про предмети та явища у багатогранності їх зв'язків , що сприяє цілісному уявленню про навколишній світ, підготовці до виконання пізнавальних практичних завдань у різноманітних навчальних і життєвих ситуаціях.
Так. Опрацьовуючи тему « Твоя сім'я » школярі уточнюють і розширюють уявлення про склад сім'ї, вивчають своє родове дерево, ознайомлюються з домашніми обов'язками. Дуже часто проводжу на уроці   « Я у світі» дидактичні ігри . « Де гра , там і розум » - говорить народне прислів'я. Поряд з цим велике місце займають уроки на яких діти займаються з історією рідного краю, з традиціями українського народу, з народною та національною символікою.
Уроки «Природознавство »  є дуже цікавими для дітей а осоливо уроки – екскурсії на яких вони знайомляться з тваринним та рослинним світом рідного краю, з основними правилами поведінки в природі, бережно відноситись до рослинного і тваринного світу
Уроки трудового навчання та образотворчого мистецтва мають розвивати особистість учня, спонукають учнів до самореалізації творчих здібностей. Це досягається художнім словом, кольором та лінією малюнка. Діти особливо полюбляють такі уроки і з великим задоволенням працюють: малюють, вишивають, фантазують. Уроки проводяться за всіма правилами безпеки. Намагаюсь прищеплювати основи трудової культури, виховувати свідоме бережливе ставлення до інструментів, обладнання.
Між вчителем та учнями повинна бути атмосфера поваги та взаєморозуміння, довіри та співчуття. В роботі з молодшими школярами важливо правильно вибрати методи навчання. І основним методом в першому класі і одним з основних в 2 - 4 класах є гра та цікавий матеріал. Ні один урок не повинен проходити без застосування цього методу.
Працюю над удосконаленням нових методів та форм проведення уроків, цікавлюся новинками літератури.
Можливість і необхідність зв'язку уроків математики, української мови та читання зумовлюється, в першу чергу, спільними завданнями з розвитку: збагачення словникового запасу, оволодіння умінням правильно і точно вживати слова.
Використання між предметних зв'язків в колі сприяє більш послідовному сприйманню учнів нового матеріалу на уроці і в кінцевому результаті більш повному його засвоєнню. Використання між предметних зв'язків на уроках
Експериментальні та інші уроки показують, що систематичне використання між предметних зв'язків виробляє в учнів вміння критично осмислювати вивчене; знання стають глибшими та ширшими. Розумовий розвиток учнів значно зростає, якщо навчальні предмети вивчаються у взаємозв'язку.
Робота, нас вчителів, важка, але цікава робота. І для кожного вчителя попутними повинні стати слова відомого педагога Ш. А. Амонашвілі: «Бажаю і вам терпіння та оптимізму в навчання кожного учня, який робить кроки по безкінечній дорозі пізнання. Міцно і обережно тримай, вчитель, за руку свого учня, щоб він не ослаб, не відстав у дорозі».
Тісно з навчанням пов'язане і виховання підростаючого покоління. У виховній роботі всі сили спрямовую на згуртування дитячого колективу. Працюю над виробленням в учнів поняття свідомої дисципліни, вихованні чуйності, уваги,доброти, милосердя, нетерпиме ставлення до несумлінності і недбайливості, формування любові до рідного краю, мови, Батьківщини. Формування в учнів культурної поведінки в громадських місцях, вивчення історичного минулого рідного села, району, України.
З цією метою проводяться бесіди, виховні години, диспути, ранки; обговорення прочитаної літератури.
Провела з учнями цілий рід виховних заходів: «Ой хто, хто Миколая любить», «Матусенько рідна - всі квіти тобі», «Свято урожаю», «Свято книги», «День святого Валентина», «Україна наш спільний дім», «Славні силою козаки», «Моя Батьківщина - Україна», «Прощавай початкова школо» та інші. Також учні класу завжди беруть активну участь в шкільних святах та конкурсах.
Успішне навчання учнів початкових класів залежить не тільки від учителя, а й від уваги батьків до своїх дітей. Для кращої співпраці вивчаю індивідуальні особливості своїх учнів, умови життя кожної дитини в сім'ї. Приймаючи перший клас, знайомлюся не тільки з учнями, а й з їхніми батьками. Консультую батьків щодо єдиних вимог до вироблення в учнів грамотного письма, читання, розв'язування задач. Часто працюю з батьками індивідуально. Це допомагає глибше вивчити систему виховання дітей в окремих сім'ях.
Систематично проводяться батьківські збори та батьківський лекторій. Підтримую тісний зв'язок з батьками і через учнівські щоденники.
Практика показує, що в сім'ях де батьки уважно ставляться до навчання дитини - та дитина і навчається старанно і гарно.
Щоб досягти успіху, потрібно подбати про такі умови навчально - виховної взаємодії:
-         гуманність навчально - виховної взаємодії;
-         цілісність і системність навчально - виховного процесу;
-         особистісну спрямованість навчання і виховання;
-         наступність з основною школою;
-         взаємоузгодженність вимоги школи і батьків до виховання і розвитку дитини.
Для реалізації цих умов необхідно, щоб зміст, методи навчання і виховання, ритм уроку, режим дня і тижня, етика спілкування, робота з батьками - все працювало на дитячі потреби і вікові можливості, сприяло розвитку дитячих . здібностей, не шкодило фізичному і психічному здоров'ю. В подальшій своїй роботі слід особливу увагу звернути на:
-   підвищення якості знань учнів;
-   поповнення роздаткового матеріалу;
-   особливу увагу приділяти багатодітним і малозабезпеченим;
-   використовувати у своїй роботі передові сучасні технології.


Комментариев нет:

Отправить комментарий